آموزش گیربکس اتومات
آموزش گیربکس اتوماتیک
در این دوره کارآموزان کلاسهای گیربکسهای اتوماتیک در خودرو های خارجی و داخلی را فرا میگیرند که آموزش
جعبه دنده های اتوماتیک نامیده میشود.
کار آموزان پس از طی این دوره توانایی این را کسب میکنند که بر روی انواع گیربکسهای اتوماتیک
گیربکسهای اتوماتیک هیوندا
و گیربکسهای اتوماتیک کیا
و گیربکسهای اتوماتیک Al4
فرانسوی مثل رنو مگان و سیتروئن c5 و گیربکسهای اتومات 206 و 207
و گیربکس Zf بنز و بی ام و کار کرده
و عیب یابی و تست این جعبه دنده ها را تا مقطع دیفرانسیل تعمیر نمایند.
تو دوره گیربکس اتوماتیک چی یاد داده میشه ؟
عیب یابی گیربکسهای اتومات با دیاگ و بدون دیاگ و تست سیم کشی در گیربکس و تست سنسورهاو عملگرها در این
مقطع خودرو به صورت کامل آموزش داده می شود.
سرویس ساعت گیربکس و عیب یابی آن از مقاطع اصلی کلاسهای گیربکس اتوماتیک است.
نقشه خوانی و تحویل نقشه های گیربکس های اتوماتیک به صورت کامل انجام میشود .
کاربران پس از گذراندن این دوره همچون کارشناسان فنی خودرو های خارجی و داخلی توانایی عیب یابی و تعمیر
جعبه دنده ماشین اتوماتیک را دارا می باشند و همچون مکانیک ها میتوانند گیربکس ها را تعمیر اساسی نمایند
ودر پایان گواهی پایان دوره به آنها اعطا میگردد.
*****************************************
با توجه به حجم زیاد واردات خودروهای خارجی و نسبت پیشرفت تکنولوژی در سیستم های انتقالقدرت در این خودروها بیشتر
تعمیرکاران و کارشناسان فنی در قسمت گیربکس ضعف در سیستم تعمیراتی در این مقطع حس نموده اند و این در حالی است که در این
مقطع از هر 1000 تعمیرکار مکانیک فقط و فقط یک مکانیک وجود دارد که دست به تعمیر گیربکس های اتوماتیک می زند و آن هم فقط
خودروهای ایرانی و نه خودروهای خارجی.
شرکت ماهان خودرو با ایجاد امکانات کامل و با، به وجود آوردن کلاس های کاملا عملی انواع گیربکس های خانواده بنز و
بی ام و و هیوندا و کیا، نیسان،مزدا و خودروهای چینی را فراهم نموده تا بهترین کیفیت آموزشی با بهترین قیمت ها
را محیا سازد.
*********************************
نمونه صدای کلاسی دوره گیربکس اتومات
*********************************
سوالات متداول:
1-چه میزان زمان برای آموزش گیربکس کافیست؟
حداقل بین 30 تا 40 ساعت آموزش که 15 ساعت تئوری و 25 ساعت عملی است این ساعات میتواند پشت سر هم باشد در طول یه هفته یا میتواند روزی 1 ساعت در یک ماه باشد.ماهان خودرو در روز حداقل 4 ساعت کلاس برگزار میکند.
2-چه تعداد گیربکس برای آموزش کافیست؟
در حال حاضر با وجود خودروهای مختلف وارداتی هر چه تعداد گیربکس های آموزش و کار عملی بر روی آنها بیشتر باشد بهتر است ماهان خودرو انواع گیربکس های خودروهای رنو –پژو –سیتروئن، کیا، هیوندا، نیسان،مزدا، تویوتا،میتسوبیشی و حتی بنز و بی ام و را در کارگاه آماده قرارداده است و کاربران به شخصه تمامی گیربکس ها را به تنهایی یا گروهی باز و بسته و عیب یابی می کنند
3-چه میزان اطلاعات برای آموزش گیربکس اتومات کافیست؟
با توجه به جدید بودن اطلاعات مکانیکال و الکتریکال در صنعت گیربکس اکثر مکانیک های حتی با تجربه 30 ساله هم اطلاعات زیادی در این رابطه ندارند. پس با هر سطح اطلاعاتی میتوان دست به آموزش فراگیری این مبحث زد فقط کافیست دست به آچار باشید.
4-چه امکاناتی برای آموزش گیربکس نیاز است؟
پاسخ به این سوال آسان است هر چه بیشتر بهتر.
ماهان خودرو از انواع گیربکس های مختلف گرفته تا انواع دیاگ ها و ویدئو پروژگتورها،فیلم های مصور برای آموزش و خوابگاه های رایگان برای کارآموزان شهرستانی و وجود اساتید مجرب و آموزش دیده از خارج از کشور با ارائه مدرک های خارجی توان خود را به رخ میکشند.
5– چه تعداد کارآموز در هر کلاس کافیست؟
بلعکس دوره های برگزار شده در مراکز فنی و حرفه ای که یک نفر مدرس وبقیه نظاره گر کار عملی هستند کلاس های ماهان هر گیربکس را در اختیار ۲نفر قرار می دهد تا همه تجربه کار عملی روی انواع گیربکس های آموزشی را داشته باشند.
6-چطور مرکز دلخواه خود برای آموزش را انتخاب کنید؟
بهترین راه مراجعه حضوری ،دیدن کارگاه های آموزشی و مدارک اساتید و نحوه و شیوه تدریس آنهاست،در صورتی که در شهرستانها هستید و مراجعه حضوری برای ثبت نام مقدور نیست،دیدن تصاویر کلاسی و مقایسه آنها با مراکز دیگر است.
7-بعد از آموزش چه میزان هزینه برای ایجاد کارگاه نیاز است؟
این هزینه بسته به نوع کارگاه متغییر است ،اما کارآموزانی که دارای مغازه هستندو از قبل صنف مکانیک را برای کار انتخاب کرده اند میتوانندبا هزینه بسیار اندک شروع کنند، اما دیگر کارآموزان می توانند با چاپ کارت و ارائه آن به دیگر مکانیک ها در مواقع لزوم جهت تست و تعمیر گیربکس به صورت سیار نیز دست به تعمیرات بزنند.
********************************
دوره آموزشی تعمیر گیربکس
به صورت عملی و تئوری در یک دوره
سرفصل های دوره گیربکس اتومات
*بررسی انواع انتقال نیرو- مزایا ومعایب هرکدام
Direct _ In Direct
مفهوم ضریب دنده در انتقال مستقیم نیرو
Gear Ratio
جهت نیرو درانواع انتقال نیرو
*تفاوت گشتاوردرانتقال نیرو درحالت های مختلف
*محاسبه ضریب دنده خطی
*محاسبه ضریب دنده های ترکیبی
*محاسبه ضریب دیفرانسیل
*تفاوت ضریب درخودروهای 2 دیفرانسیل
*خرابی کوپلینگ برقی
*******************
*******************
*تشخیص خرابی کوپلینگ برقی
*نحوه تست کوپلینگ برقی
*تاریخچه گیربکس های خودکار
چه گیربکس هایی معرفی میشه؟
Aisin(Japan)
Hivec(Korea)
New Alpha(Korea(
ZF(Germany)
شامل مدل های:
OVERHAUL-REPAIR&FIXING:
*شناخت وتشخیص انواع گیربکس های اتوماتیک
*شناخت و تشخیص انواع گیربکس های مانوماتیک
CCVT*شناخت وتشخیص انواع گیربکس های
شناخت و تشخیص انواع گیربکس های تیپ ترونیک*
شناخت و تشخیص انواع گیربکس های شیفت ترونیک**
آموزش گیربکس اتومات
معرفی اجزای تشکیل دنده*
نحوه ارتباط اهرم دنده با گیربکس یا جعبه دنده خودکار
تشخیص خرابی رابط ها و واسطه های بین گیربکس ولیور دنده*
*رفع ایراد زمانی که لیور دنده درجایگاه خود قرار نگیرد ولی رنج مربوط را درست انتخاب می کند .
تعریف شیفت لاک ونحوه عمل کرد آ ن*
*معرفی و شناخت شیفت لاک وانواع آن
*تفاوت درگیربکس های سفارش عرب وسفارش اروپا
*ترفند دور زدن خرابی شیفت لاک
*شیفت لاک در خودروهای استارت دکمه ای
*ترفند دورزدن خرابی سوچ پدال ترمز
*تفاوت در گروه بندی خودرو های همراه یا فاقد شیفت لاک
*معرفی تورک کانورتور (مبدل گشتاور)
*معرفی توربین
*معرفی ایمپلر
معرفی روغن گیربکس های مورد تایید ازجمله
*معرفی ترنسفر گیربکس های اتوماتیک
P*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
(NO STAR) R*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
N*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
(NO START) D*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
(NO START) 3*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
(NO START) 2*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
(NO START )L-1*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
OVER DRIVE*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
S-SPORT*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد + در تیپ ترونیک
*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد – درتیپ ترونیک
*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد پدال شیفتر +
*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد پدال شیفتر –
Hivec*نحوه ورود به مدار پدال شیفتر درگیربکس ها
ZF*نحوه ورود به مدار پدال شیفتر درگیربکس ها
*معرفی چرخدنده سان
*معرفی پلانتری گیر
*معرفی کری یر
**************************
******************************
دوره تعمیرات گیربکس اتومات
*معرفی ولو بادی ( ساعت گیربکس )
*معرفی هاب
*معرفی دیسک وپلیت ها
*ترفند محاسبه گشتاورپیچ ها بدون شاپ منوآل
*ترفند محاسبه فیلرخلاصی مجازبدون شاپ منوآل
*تاخیردرتعویض دنده ها
*دلایل تاخیر
– بررسی وضع روغن
بررسی کیفیت روغن
ریست کردن
*دلایل تقه وانواع تقه زدن
*تشریح ترفندی برای محاسبه خلاصی مجازبین دیسک ها بدون شاپ منوآل
Inhibitor Switch صدور فرامین از یونیت کنترل و*
*خرابی سویچ بازدارنده
*علائم خرابی سویچ بازدارنده
*رفع ایراد
ODتعریف*
UDتعریف*
ONE WAY CLUTCHمعرفی*
REVERSE CLUTCHمعرفی*
*هدایت به سوی سرویس وتعمیرات
*نحوه بررسی کیفیت روغن
*تفاوت سطح روغن گرم وسرد
*بهترین دما برای تست گیربکس
*چرا باید گیج را چک کنیم
*نحوه بکسل کردن و محدوده مجاز در خودروهای تک دیفرانسیل
*نحوه بکسل کردن و محدوده مجاز دو دیفرانسیل
درجه حرارت مناسب تست گیر بکس
درگیربکس هاFAIL SAFEتشریح
خرابی سنسور ورودی
خرابی سنسور خروجی
نحوه ایراد یابی
تست استال
نحوه انجام استال تست
پروسه کامل ایراد یابی
سرفصل های دوره همین هاست؟
خیر این چند نکته کلیدی دیگر هم در دوره آموزشی تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماهان خودرو آموزش داده میشه:
نحوه تعویض استاندارد روغن گیربکس به صورت دستی
(( BG ))نحوه تعویض استاندارد روغن گیربکس توسط دستگاه
نحوه تشخیص زمان سرویس
نحوه تشخیص زمان تعمیر
ایراد های نرم افزاری
هواگیری روغن گیر بکس
***********************
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل
فرمایید….
خطوط ثابت : 88937031-88902703 -021
همراه : 09055766733-09356607162
———————————————————————————————–